Wegańskie zielone wrapy z brokułem, awokado i wędzonym tofu

Jednym z najpopularniejszych przepisów na blogu są wrapy ratatouille z masłem orzechowym lub kozim serem i pesto. Szczerze mówiąc to się nie dziwię, pełne aromatycznych warzyw, podkręcone prostymi, ale sprawdzonymi dodatkami, a do tego – co może najważniejsze – bardzo praktyczne, szybkie i proste w wykonaniu. Idealne do lunchboxa lub na ekspresowy obiad. Sprawa się trochę komplikuję teraz, w zimie, kiedy brakuje dorodnych cukinii i bakłażanów. Z tego też powodu postanowiłem opracować wrapy nadające się na klimat zimowy. Jakiś czas temu publikowałem recepturę na pesto brokułowe, taki też będzie ten przepis. Podejść było kilka, aby dorównać smakiem tym pierwotnym, ale cel został osiągnięty. Wrapy są pięknie zielone, posmarowane pesto, z kawałkami brokułu i awokado, a w środku skrywają bardzo aromatyczne wędzone tofu. Nie skreślaj tego ostatniego składnika, bo odpowiednio przygotowany, na pewno nie jest – fu.

Wegańskie zielone wrapy z brokułem, awokado i wędzonym tofu 1

Wegańskie zielone wrapy z brokułem, awokado i wędzonym tofu:
2 tortille pełnoziarniste
2 łyżki pesto brokułowo-migdałowego + 1 łyżka oliwy z oliwek + ½ łyżeczki soku z cytryny
2 garści umytego szpinaku
1/2 dojrzałe awokado
3 ugotowane różyczki brokułu (ugotować tak jak w przepisie na pesto, wykorzystaj pozostałe, które zostaną)
½ opakowania wędzonego tofu + 1 łyżka oleju ryżowego
sól morska, pieprz, sok z cytryny

Rozgrzej na patelni 1 łyżkę oleju ryżowego. Tofu pokrój na plasterki, a następnie na słupki, dopraw solą i pieprzem. Obsmaż z dwóch stron aż do osiągnięcia, złotej, chrupiącej skórki, około 2 – 3 minuty na stronę. W małej miseczce wymieszaj pesto z oliwą i sokiem z cytryny. Awokado obierz, wyjmij pestkę i pokrój na plasterki, skrop sokiem z cytryny, aby nie ściemniało. Różyczki brokułu poprzekrawaj na pół. Rozgrzej dużą patelnię grillową (może być ta na której podsmażane było tofu). Podgrzej na niej tortille po 10 sekund na stronę (stanie się bardziej elastyczna).

Wegańskie zielone wrapy z brokułem, awokado i wędzonym tofu 2Na każdym placku rozsmaruj po czubatej łyżce otrzymanego pesto, dodaj garść szpinaku, 3 połówki różyczek brokułu, 1/4 awokado i 2 – 3 paseczki usmażonego tofu. Dopraw solą i pieprzem. Zawiń przeciwległe boki tortilli (te boczne), złap kolejny brzeg (ten najbliżej Ciebie), następnie rozpocznij zwijać do przodu, przy tym przytrzymuj tortillą farsz. Zrób drugiego wrapa. Na rozgrzaną patelnię ułóż zawijasy złączeniem do dołu (wtedy ciasto się sklei i nie będzie się rozpadać). Zapiecz z dwóch stron do zarumienionej, chrupiącej skórki. Lekko przestudź. Pokrój wrapy robiąc pośrodku nacięcie pod ukosem. Najlepiej smakują przestudzone, świetnie sprawdzają się jako drugie śniadanie do lunchboxa. Smacznego!
Wasz,
rozkoszny

Wegańskie zielone wrapy z brokułem, awokado i wędzonym tofu 3Wegańskie zielone wrapy z brokułem, awokado i wędzonym tofu 4Wegańskie zielone wrapy z brokułem, awokado i wędzonym tofu 5

UDOSTĘPNIJ
Share on facebook
Share on twitter

8 komentarzy

Ola 1 stycznia, 2017 - 8:19 pm

Mam pytanie ,gdzie można dostać pełnoziarniste tortille ,bo szukałam w wielu sklepach i nie znalazłam ?

Reply
rozkoszny 1 stycznia, 2017 - 8:22 pm

Ja swoje kupuję bezproblemowo w Lidlu, ale jak nie możesz dostać to zwykłe pszenne też się nadadzą 😉

Reply
Ola 2 stycznia, 2017 - 8:47 pm

Właśnie zależy mi na pełnoziarnistych ,dzięki za odpowiedź 🙂

Reply
Zosia 5 stycznia, 2017 - 7:31 pm

ZIELONA BOMBA!!!!

Reply
rozkoszny 5 stycznia, 2017 - 7:45 pm

Zielony razy 4!

Reply
Karolina 26 lutego, 2020 - 7:39 pm

Hej, zniknął link do brokułowego pesto 🙁

Reply
rozkoszny 4 marca, 2020 - 10:51 am

Przy zmianie domeny został usunięty…

Reply

Leave a Comment